maanantai 28. huhtikuuta 2014

Eläköön Maestro!

Kunnioitimme opettajaamme Anatoli Melnikovia kerääntymällä (joka puolelta Suomea) orkesteriin soittamaan, hän solistina. Oli aivan mahtava konsertti joka jää sydämeen koko elämäksi. Orkesterin kaikki 20 viulistia ja muutama alttoviulisteistakin olivat Anatolin entisiä oppilaita. Yleisöstä heitä löytyi lisää. Kapellimestarina myös hänen entinen oppilaansa. Tunnelma oli ainutkertainen, oli unohtumaton kokemus soittaa sellaisessa porukassa (vaikka välillä nuotit sumenivat silmissä...).

Kuva: Aalto Risto

 

Viimeviikolla ihmettelimme kevättä ja kesäntuloa luontokouluretkellä esikoisen luokan kanssa, oli mukava päivä. Aurinko paistoi, söimme eväitä virran rannalla... Poika kuulemma oppi tosi paljon asioita, varmaan ihan totta että tekemällä oppii ja asiat jäävät mieleen paremmin kuin kirjasta lukemalla. Kysyin mikä jäi päällimmäisenä oppina mieleen niin hän vastasi "Se ettei kiikarit silmillä kannata kävellä". Varmasti totta myös elämänasenteena. Kannattaa elää hetkessä välillä vilkaisten päämäärään!

 

perjantai 14. maaliskuuta 2014

Olihan talvella pakkaspäiviäkin!

Tammikuussa aurinko näyttäytyi pitkän synkkyyden jälkeen. Otimme poikien kanssa kaikki irti muutamista auringonsäteistä ja lähdimme retkelle. Oli kova pakkanen ja jäimme oman pihan viereen kivelle johon aurinko paistoi. Kyllä maistui kahvi, lämmin maito ja kaakao hyvältä kaurakeksien kanssa.

torstai 7. marraskuuta 2013

Syksy on hurahtanut!

On mennyt nopeasti syksy ja loppukesä... Mutta paljon mukavaa on mahtunut elämään. Uusi työ on ollut todella mukavaa ja juuri oma juttu, tiedän olevani oikealla alalla. Syyslomalla lasten toiveesta pidimme kauhujuhlat. Oli pelottavia asuja ja todella hauskaa! Kiitos kaikille vieraille, pitäisi nähdä useammin porukalla! Ehkä seuraavaksi pikkujoulut? Tai Jouluna sitten viimeistään...

Metsässä on tullut samoiltua, ihan takapihan metsästä löytyi aarteita moneenkin otteeseen. Välillä kävimme eväsretkellä ja välillä ihan vain sienessä.

Ehkäpä sitä innostuisi taas uudestaan tästä blogimaailmasta...