Pojat säästävät rahaa legopaketteihin, ei ole tarvinnut montaa kertaa pyytää tekemään kotihommia kun ryhtyvät töihin. Vanhin on imuroinut, keskimmäinen pessyt kaapinovia, he ovat vieneet roskia, kuvassa lehtikeräykseen pääosin mainoksia. Takaisin kotiin pussista tulivat vanhat Hippolehdet jotka olin heittämässä pois, ovat kuulemma vielä tarpeellisia. Vanhin oli ottanut lelumainoksenkin talteen potkulaudan päälle että se pitää säästää, kun Päppääjä tuli paikalle niin hän viskasi sen ensimmäisenä kierrätyslaatikkoon. Sinnikkäästi he ovat säästäneet, pienistä koti hommista he saavat vain 5senttiä, isommista vähän enemmän. Tänään he veivät pulloja kauppaan ja saivat yllättävän paljon niistä, no olihan siinä kaikki papalle "talven aikana" kertyneet tölkit mukana (yksi pieni muovikassi), keskimmäinen kävi jopa kysymässä papalta: "onko taaven aikana vähän keetyny?". Toivottavasti oppivat säästämisestä jotain, oli hyvä kun valitsivat itselleen sellaiset paketit jotka eivät olleet halvimpia niin säästäminen kysyy vähän kärsivällisyyttä myös.
torstai 31. toukokuuta 2012
maanantai 28. toukokuuta 2012
Mökkitunnelmia...kesä!
Vesi on tänä vuonna erityisen korkealla, tuon puun koko runko ja juuristo on ollut aikaisemmin pinnalla. Tässä paikalla on lasten uimapaikka ja syvyys on ollut noin puoli metriä, nyt on varmaan tuplasti sen. No ei laitettu lapsia vielä uimaan mutta esikoinen saunasta kävi kastautumassa. Pelastusliivit päällä hyppäsi laiturilta veteen, ei varmaan muuten olisi uskaltanutkaan.
Ennen niin tärkeä rakennus, tekniikkavajaksi muuntautuneena. Vaikka polku tuonne oli kovassa käytössä aiemmin, nyt se on jo metsittynyt eikä enää näy, ei ole tekniikalle niin paljon käyttöä...
Hauska viherhämähäkki vipelsi päppääjän paidalla, oli aika outo ilmestys täällä päin suomea. Kesä on tosiaan tullut, auringon lämpö oli mahtavaa ja käki kukkui, kuten päppääjä sanoo: "käkikuu". On ihmeellistä miten yksi päivä luonnon lähellä voi antaa energiaa ja rauhoittaa mieltä. Ja alkukesän vaaleanvihreät päivät.torstai 24. toukokuuta 2012
Serkkujen kanssa
Ensimmäisiä kesälämpimiä päiviä viikko sitten, ja mikä parasta serkukset saivat leikkiä keskenään monta tuntia. Heillä oli kotileikki (yksi tyttö mukana, pojat harvemmin kahdestaan leikkivät kotia) tyttö oli siis äiti, nelivuotias poika vauva ja vanhin olikin jo 15-vuotias. Leikin äiti kävi baletti tunneilla, teini kävi greippitunneilla ja nuorimmalla oli vauvasurffausta.
Tässä kaikki hiekkakasalla joka ei enää ole kasa, hyvin leikit kuitenkin sujuvat...
Nelivuotiaat vakoilee
Välipalalla
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)












