lauantai 7. heinäkuuta 2012

Juhannuksena

Tässä hieman juhannustunnelmia vähän jälkikäteen, montaa kuvaa ei Juhannuksena kerennyt ottaa...oli hulinaa, kuten lasten kanssa yleensäkin.


Juhannuspäivänä oli paljon serkkuja ja pikkuserkkuja käymässä mökillä, miehet järjestivät heille aarteen metsästyksen.

Kunpa aina olisi näin mahtavat puitteet harjoitteluun!
 

torstai 5. heinäkuuta 2012

Säästäminen kannattaa!

Pojat saivat säästämisensä päätökseen (kylläkin jo monta viikkoa sitten, olen unohtanut päivittää). Kyllä oli onnellisia ilmeitä kun saivat paketit käteensä. Heti kun saivat rakennettua legonsa he alkoivat suunnittelemaan mihin säästäisivät seuraavaksi. Kai he oppivat säästämistä kun nykyään he eivät enää pyydä meitä ostamaan vaan puhuvat keskenään mihin aikovat säästää itse.

Jayn myrskyalus
Kain teräpyörä

keskiviikko 6. kesäkuuta 2012

Nelivuotiaan ensimmäinen kalareissu

Olen suurimman osan elämästäni asunut parin minuutin matkan päässä tästä

Ja nyt ensimmäistä kertaa, ainakin oman muistikuvani mukaan, kävin siellä kalassa, oikein mato-ongella. Se onkin parasta, olla vaan hiljaa ja katsella kohoa. No olihan siellä muitakin eli ihan hiljaa emme olleet, mutta luonnonäänet olivat suuressa roolissa. Vanhempien poikien kanssa on jo helppo lähteä kun ei tarvitse koko ajan vahtia että montako lahjetta on vedessä. Serkkuni oli mukana. Ongimme rannalta, esikoisella oli virveli ja osasikin jo heittää tosi hienosti. Pitäisi varmaan ostaa jokin pienempi uistin että nappaisi ahvenetkin...

Nelivuotias nautti täysin siemauksin, vielä kotimatkallakin puhui että oli tosi kiva reissu. Ajoimme pyörällä rantaan onget repussa(1,7km). Onneksi kala söi ettei tullut ensimmäisestä reissusta pettymystä. Ja siinä se nyt on hänen elämänsä ensimmäinen kala.
Pieniä ahvenia saimme kaikenkaikkiaan seitsemän. Yksi särki joka päästettiin pois. Olisin varmaan päästänyt ahvenetkin mutta nelivuotias halusi ehdottomasti syödä ne. Pitäähän sitä ensimmäinen saalis saada maistaa... Olivat niin pieniä että niistä tuskin maistipalaa enempää tuleekaan tai sitten juuri hänelle sopiva lounas. Oli kyllä niin hankalaa siivota pieniä ahvenia että ensi kerralla en ota mukaan jos ei savustuspönttöä ole lähellä... Mutta nelivuotiaalle tänään herkkulounas: voissa paistettuja itsepyydettyjä ahvenfileitä! Lähiruokaa...