tiistai 8. toukokuuta 2012
Pyöräilyä...
Koulun pihasta on upeat maisemat järvelle. Kävin itse tätä koulua mutta silloin tässä paikalla kasvoi metsää ja maisemaa ei näkynyt ollenkaan. Nyt vanhan koulun viereen on rakennettu uusi koulu ja vanha 1935 vuonna rakennettu rakennus toimii päiväkotina. Saa nähdä pääseekö esikoinen eskariin sinne syksyllä?
maanantai 7. toukokuuta 2012
Kevään ensimmäinen metsäretki
On tosi mukavaa kun metsäpolut ovat sulaneet ja kuivaneet, (ainakin melkein kaikki). Pojat nauttivat ja niin me isommatkin kun pääsimme metsäretkelle. Naapurin poika oli mukana, pojat söivät eväät näköalapaikalla, "eväskivellä". Näköalapaikalta näkee kauas, vaikkakin männyt ovat vähän kasvaneet eteen, mutta en muistanut ottaa kuvaa näköalasta. Oli enemmän näköalaa pojissa...
Muistan kun eräs pojistani kysyi jonain vuonna retkellä että "missä se on se maisemi?".
sunnuntai 6. toukokuuta 2012
Vappuna kerran
Ilmapallot kuuluvat lasten vappuun, kyllä oli pojilla mukavaa vappuaattoaamuna kun pitkästä aikaa saivat ilmapalloja...
Vapunpäivän vietimme mökillä. Oli kylmä tuuli mutta aurinkoista, todella rauhoittavaa olla pois melusta. Ainoastaan luonnon ääniä! Niin ja pojat, mutta ovathan lasten äänetkin osa luontoa, silloin kun lapsia luonnossa liikkuu, ulkoilmaan mahtuu kuitenkin paljon enemmän ääntä kuin pieneen asuntoomme... Mukava vappubrunssi mökkinaapureiden luona ja kotiin lähtiessä minulle kävi kuin Hyacinth Bucketille: työnsin autoa (ei se mitään auttanut) ja sain kurat vaatteilleni, no onneksi ei ollut juhlavaatteet päällä.














