tiistai 8. toukokuuta 2012

Pyöräilyä...

Epäilin mutta meidän sinnikäs nelivuotiaamme todisti toisin. Hän otti eilen isomman pyörän käyttöön (16 tuumainen). Olimme sittten lähdössä pyöräilemään vähän pidemmälle kuin tänne kotimäelle. Meinasimme ensin ottaa hänellekin istuimen kuten Päppääjälle mutta hän vannotti että kyllä minä jaksan! Sanoin että siellä on isot ylämäet...kyllä minä jaksan oli vastaus. Ja hän jaksoi valittamatta koko matkan ja ajoi tosi hienosti kaikki alamäet rauhassa lasketellen ja ylämäet työnsi itse pyöränsä... Kävimme lähikoulun pihalla leikkimässä ja matkaa tuli yhteensä 5km. Nyt kun tiedämme että hän on noin reipas (ja laulelee mennessään) niin uskallamme lähteä pidemmällekin.

Koulun pihasta on upeat maisemat järvelle. Kävin itse tätä koulua mutta silloin tässä paikalla kasvoi metsää ja maisemaa ei näkynyt ollenkaan. Nyt vanhan koulun viereen on rakennettu uusi koulu ja vanha 1935 vuonna rakennettu rakennus toimii päiväkotina. Saa nähdä pääseekö esikoinen eskariin sinne syksyllä?

 

maanantai 7. toukokuuta 2012

Kevään ensimmäinen metsäretki

 

On tosi mukavaa kun metsäpolut ovat sulaneet ja kuivaneet, (ainakin melkein kaikki). Pojat nauttivat ja niin me isommatkin kun pääsimme metsäretkelle. Naapurin poika oli mukana, pojat söivät eväät näköalapaikalla, "eväskivellä". Näköalapaikalta näkee kauas, vaikkakin männyt ovat vähän kasvaneet eteen, mutta en muistanut ottaa kuvaa näköalasta. Oli enemmän näköalaa pojissa...

Muistan kun eräs pojistani kysyi jonain vuonna retkellä että "missä se on se maisemi?".

sunnuntai 6. toukokuuta 2012

Vappuna kerran

Ilmapallot kuuluvat lasten vappuun, kyllä oli pojilla mukavaa vappuaattoaamuna kun pitkästä aikaa saivat ilmapalloja...

Vapunpäivän vietimme mökillä. Oli kylmä tuuli mutta aurinkoista, todella rauhoittavaa olla pois melusta. Ainoastaan luonnon ääniä! Niin ja pojat, mutta ovathan lasten äänetkin osa luontoa, silloin kun lapsia luonnossa liikkuu, ulkoilmaan mahtuu kuitenkin paljon enemmän ääntä kuin pieneen asuntoomme... Mukava vappubrunssi mökkinaapureiden luona ja kotiin lähtiessä minulle kävi kuin Hyacinth Bucketille: työnsin autoa (ei se mitään auttanut) ja sain kurat vaatteilleni, no onneksi ei ollut juhlavaatteet päällä.