maanantai 16. huhtikuuta 2012

Neulehuppari valmiina

Sain neulehupparin nelivuotiaalle valmiiksi. Oli vähän purettava loppuvaiheessa kun taas sovelsin hieman ohjetta ja ei mennyt ihan niin kuin Strömsössä... Mutta lopulta onistuin ihan hyvin kuitenkin. Lanka on seitsemää veljestä värit mitä löytyi kotoa, kiitos äidilleni tummansinisestä!

Aamulla sain hätäisesti nelivuotiaan kokeilemaan takkia ja olemaan mallina, mutta kuvasta tuli vähän epätarkka, niin oli mallin silmätkin vielä "sumuiset" kuulemma. Näytin kuvaa hänelle niin sanoi "Niin tuo nitani yökkänikin on vähän sotkuisen näköinen". Eli ritariyökkäri joka on hänen suosikkinsa, harmi vaan alkaa olla jo hihoista sellainen 3/4 osaa pituinen.

Huomenna on esikoisen viimeinen neuvolakäynti. Kyllä aika menee nopeasti. Muistan niin hyvin ensimmäisen neuvolakäynnin synnytyksen jälkeen. Samalla reissulla kävimme veljeni luona kylässä. Istuminen oli vaikeaa, mutta tuntui hienolta käydä jossain kodin ulkopuolella, en muista käyneeni edes kaupassa ennen sitä. Oli niin pieni poika turvakaukalossa että piti pitää pehmusteita selän alla ettei hukkuisi sinne... Hän veisteli papan kanssa itselleen rumpukapulat ja nyt nukkuu ne tyynyn vieressä.

 

 

tiistai 3. huhtikuuta 2012

Kevät vai Joulu?

Kaunis kevätpäivä ja pojat leikkivät innoissaan sisällä! Olin päättänyt että en osta meille Bakugan leluja... No niitä tuli syntymäpäivälahjaksi, ei siinä mitään pojat tykkäävät leikkiä niillä, mutta meillä on niin paljon kaikenlaisia leluja ettei haluaisi yhtään keräilysarjaa enää... No en saanut millään lopetettua leikkiä sisällä että pojat lähtisivät ulkoilemaan, keksin siirtää leikin ulos ja viihtyivät hyvin.

Se oli vielä keväällä... Nyt on mahtavaa soittaa kirkossa Matteus passiota! On hieno tunnelma, iso orkesteri, kuoro, solistit... Kun ikkunasta katsoo ulos tuntuu kuin olisi Joulukonsertti tulossa, onneksi nyt paistaa kuitenkin jo aurinko, kauniisti ruutuikkunoiden takaa.

 

 

maanantai 2. huhtikuuta 2012

Ihana neljävuotias!

Viime viikosta lähtien hän on joka päivä sanonut minulle: "mää tykkään susta ja sun äitistäs!". Oli äidillenikin sanonut että "mää tykkään susta ja mun äitistä".

Eilen hän tuli jonkin lelupussin kanssa: " äiti jos sää avaat tän, ja huomenna on maito nopussa, niin mää ostan sunne oovokin, sen punasen kukan, jos sää avaat tän." tarkoitti luultavasti ruusuja joita näimme ruokakaupassa. Ja siis jos maito on lopussa niin mennään varmaan taas ruokakauppaan... Aina ei kuitenkaan kaikki ole niin ruusuista. Tänään hän hermostui kun kielsin jonkin asian ja sanoi: "sit mää en osta sunne ikinä oovokkeja!"